torsdag 9 maj 2013

Har sytt lite


Bläddrade i en quilttidning och hittade mönstret på denna bonad och blev kär på en gång. Orginalet var i blå och beiga färger och jag ville ha min i svart,grå och vit med lite inslag av rosa såklart.
Den kommer att passa så bra på mitt kontor på jobbet.

 
Gjorde så klart lite förändringar på mönstret. Sydde yoyo blommor istället för applikationer och frihandquiltade lite mer.
Alla blad och blommor är gjorda med hjälp av fryspapper  och det är första gången jag jobbar med det. Har provat en gång tidigare så jag visste ungefär hur det fungarade. Roligt var det  iallafall fast det var lite pillrigt.

3 kommentarer:

  1. Resultatet är verkligen läckert! I like!
    Fina färger som ger ett annorlunda uttryck än originalet!

    SvaraRadera
  2. En mycket snygg färgkombination som Du har valt, tycker jag! Det är en stilig bonad som Du sytt.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Den blev jätte fin :)
    Må så gott

    SvaraRadera