måndag 28 januari 2013

Nya tyger



Beställde lite nya tyger. Ska sy ett överkast till mitt andra barnbarn som blir 4 år till sommaren så jag har ju ett tag kvar. Men som vanligt så blir det nog i sista minuten iallafall, finns ju så himmelens mycket jag vill göra :)


Tycker att dom är så fina så jag vill inte öppna rosetten utan sitter bara och klappar på dem och försöker se de fina mönstrena emellan lagren.

Nu är även täcket färdigt som våra "nybörjare" ska få sy på lapptäckskursen som startar på onsdag. Ska bli kul att höra vad de tycker.
Jag och Marianne har ju suttit och knåpat ihop det, både sytt och skrivit mönster.
Vi tog tyger som vi redan hade hemma och resultatet blev så här.


Men nu ska jag ta mig till syrummet och färdigställa babytäcket med nallarna på månen.





3 kommentarer:

  1. Det var en bra ide´som Du och Marianne har; att kursdeltagarna får sy något av sina provblock. Ett litet babytäcke var ju kul, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Så fint täcke era elever får sy, riktigt läckert och modernt
    Lycka till på onsdag.

    SvaraRadera
  3. Ååh, jag känner snålvattnet rinna, men jag tror jag har en oöppnad packe i hyllan, jag får klappa på den!!!
    Täcket ni gjort måste ju väcka sylusten hos eleverna!

    SvaraRadera