lördag 12 januari 2013

Lite kreativ igår :)



Ja kände mig faktiskt lite nyttig igår. Fick färdigt en av löparna jag påbörjade strax före jul. Nu är det bara att ta mig i kragen och färdigställa den andra också. Gissar att mottagaren väntar på den :)




Denna passade bra hos den nya ägaren. Roligt att hon tyckte om den :)


Har även fått beställning på ett babytäcke i blått. Till en pojke  så klart. Tygerna är inhandlade och mönstret är bestämt. Nu är det alltså bara att ta sig upp för trappen till syrummet, plocka fram rullkniven och skrida till verket. Det lustiga är att jag har en himla massa tyger precis som alla vi tokiga quiltare men när jag väl ska börja med något så passar ingenting. Alltså köpte jag tyger till detta täcke och när jag väl börjar skära så känns det inte bra. Öppnar första lådan och trolleri, där finns de rätta nyanserna. När ska jag lära mig?


Nu har vårsolen börjat titta fram hos oss. Äntligen och vårkänslor får man ju på köpet :)

3 kommentarer:

  1. Fina löpare, visst ar det Tyger o Ting... eller din egen design? Jättetuffa är dom!

    Härligt med vårsol :))
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. mönstret köpte jag hos lappelisa och det är nina lise moen som designat det. enkelt och roligt var det :)

      visst är det mysigt med våren, längtar tills att det börjar töa.

      ha det bäst

      Radera
  2. Denna löparen blev jättefin när Du fick sytt klart den, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera