måndag 6 oktober 2014

Rikstäckets årsmöte Umeå 2014


Har varit på Rikstäckets årsmöte i Ume 4-5 Oktober 2014 precis som så många andra kviltare.

Innan jag åkte var jag ju tvungen att sy en ny väska som kunde representera en kviltande dam :)
Köpte tyg och mönster av Lynette Anderson  på denna när vi var i Birmingham i augusti.

 
Tycker inte om att handbrodera men så här blev resultatet  i alla fall. På  huset fick jag sprätta upp det handsydda och ta fram min älskade symaskin och snyggt blev det med osynlig tråd. Tack Rut för det :)







I Umeå gick vi kurs i dagarna två med Tamara Schultz som kurslärare. Vi sydde en antik vas och överförde foto till tyg. Men så himmelens roligt det var och Tamara är en mycket duktig och rolig "fröken".

 
Var också tvungen att prova på att handfärga tyger och så här blev mitt resultat.

 
 
Jag och quiltmajan  hade ett uppdrag att sy ett applikationsblock till Rikstäckets sommarlotteri. Vi klurade ett tag på detta och så kom vi på att Umeå är ju björkarnas stad och vad passar då bättre än ett löv eller två.
Och  eftersom mötet skulle vara i oktober och det är höst så blev vår tanke att man om man vill kan sy ett fönster där man ser höstlöven virvla förbi.
Ca 250 löv fick  vi in och 7 stycken vinster lottades ut.
 
 
 


 
 
Lite inspiration tog jag med mig hem. Så fina arbeten.
 









 
 Och för att det är måndag så länkar jag  till bambisyr

3 kommentarer:

  1. Och Bambi är så tacksam för du vill vara med denna måndag och INSPIRERA men också berätta om din helg och din nya fina väska.Tack för du länkar till Visa och Berätta måndag och massor av kramar från mig

    SvaraRadera
  2. Så snygg väska du sydde dig och vasen blev riktigt tjusig när du fixade lite till på den.
    Ha det så bra så syns vi någon gång :)

    SvaraRadera
  3. Jättefin väska du fick färdig till Årsmötet. Tack för bilderna du visar därifrån! Kram

    SvaraRadera