tisdag 19 februari 2013

En till



3:e tulpanduken sydd. Bara en kvar, om inte fler kommer på att dom vill ha en.

Denna ska dotterns kompis få i 25 års present. Hon tyckte att dukarna jag sytt till dottern är så fina och önskade sig en egen i present. Tygerna fick hon välja själv och så här blev resultatet.
Hon fyller år idag, ska bli kul att höra hur hon tycker att resultatet blev.




Närbild också :)


 
Har även hunnit med ett Jelly Roll Race som vi körde som projekt i vår sygrupp Malmquiltarna.
 
Ikväll har gruppen träff och jag kommer att lämna symaskinen hemma. Jag ska rita och stryka fast applikationer. Har ju en till tulpanduk att göra till dottern. Hennes önskemål om färg är rosa eftersom hon har en rosa burk i köket. Jaja, man kan ju välja dukfärg efter olika saker, eller hur :)
 
 

7 kommentarer:

  1. Tror absolut att hon kommer att gilla denna härliga löpare....annars finns jag!!!!!
    Ha en fin kväll med de dina och hälsa gärna från Västkusten!!Bambikram

    SvaraRadera
  2. Visst kommer hon att gilla duken, den är ju superläcker!

    Bra jobbat,
    Ha det gott

    SvaraRadera
  3. Duken är jättefin. Fint färgval.

    SvaraRadera
  4. Visst är det roligt att sy efter samma mönster men att variera sig i tyg- och färgval! Det blir ju helt olika resultat, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  5. Superfin!! Klart hon blir nöjd. Detta mönster älskar jag att sy efter...ingen duk blir ju den andra lik.
    kram Gunilla

    SvaraRadera
  6. I am extremely impressed along with your writing abilities, Thanks for this great share.

    SvaraRadera