söndag 2 september 2012

Syhelg


Vår quiltgrupp har haft den årliga syhelgen i Sarvisvaara. Vi gjorde precis som förra året och började höstterminen med en helg tillsammans.
Riktigt trevligt blev det med supergod mat, fika  och många många sytimmar. Tror att alla kände att vi fick mycket sytt. Det var nog så att alla packat ner sylusten i väskorna, fast Viola trodde ett tag att hon glömt att stänga dragkedjan :)

Kvällen och natten tillbringade vi i min stuga. Lite kex, ost, vin och annat gott hann vi få i oss även fast vi "surrade" en hel del.

Vi passade även på att boka in oss färdigt för nästa år. Måste ju helt klart bli en tradition att göra denna uppstart.

Jag sydde färdigt en blåbärsduk efter ett mönster av  AnnaKa.




 
Närbild på blåbären.
 
 
 
Jag började även på en duk till dottern med kaffetema i tygerna.
 
Vann ju också muggmatteutmaningen som senast var hos Anette i Brottby. Har suttit och tittat på tygerna ett tag och vet nu hur och  vad jag ska använda. Blir jättekul att komma igång med detta och sedan att lotta ut det för fortsatt utmaning :)
Gubben har åkt på älgjakt så jag har nästan all tid i världen att sitta vid symaskinen på kvällarna.
Bilder kommer snart.
 
 

7 kommentarer:

  1. Så fin din blåbärsduk blev! Och ni verkar haft en toppenhelg!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig start på terminen, att sitta och sy en hel helg :)
    Å vilken fin duk du har sytt :-)

    SvaraRadera
  3. Det låter som en jättebra ide´att starta upp höstens syträffar med en syhelg. Det känns som en lyxhelg i Sarvisvaara. Jag tycker att Din blåbärsduk är väldigt fin.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  4. Duken är jättefin! Syhelger är bara för härliga - vad kan vara bättre än att starta upp terminen med en sådan. =)
    Kram

    SvaraRadera
  5. A fun weekend with lovely friends.Wish I was there I love your quilt and lovely berry fabric border.

    SvaraRadera
  6. En syhelg är aldrig fel! Jättesöt löpare!

    SvaraRadera